Dag 1, dinsdag 23-04-2019

23 april 2019 - Oetz, Oostenrijk

Vandaag was het eindelijk zo ver, op vakantie naar Oostenrijk! Om 4 ging de wekker. Gerben en ik zijn eruit gegaan, hebben ons aangekleed etc en hebben de laatste dingen in de auto gedaan. Om 5 uur hebben we de jongens wakker gemaakt. Het duurde even voordat ze wakker wilde worden maar toen ze in de gaten hadden dat we op vakantie gingen waren ze snel wakker.

Eenmaal in de auto kon de reis beginnen. Een lange zit voor de boeg maar we hadden er zin in!

De jongens waren klaar wakker en vol adrenaline, praatjes voor 10. Toch wel spannend om weg te gaan. Na verloop van tijd vielen ze toch in slaap. Na ongeveer een uur of 3 gereden te hebben hebben we een eerste plaspauze gehouden, ik (Yvonne) moest natuurlijk al een tijd plassen.. Jongens schone luier en de iPad met koptelefoons om een film te kunnen kijken geïnstalleerd. Dit ging super, de jongens hebben in alle rust de smurfen gekeken en ik heb heel wat liggen dommelen. Gerben kon zo rustig, lees: stevig, doorrijden.

Filmpje kijken onderweg..

Rond 13:00u hebben we een plaspauze gehouden en gelijk ook even getankt. Het rijden ging prima, een paar korte files gehad maar ach, dat hoort er een beetje bij. De jongens hadden het na 1 filmpje wel gezien, waar wij ons nogal over verbaasde, maar goed ze wilde even een spelletje doen. Dus de ene op de iPad en de andere met de Nintendo. Toch wel een luxe om dit bij de hand te hebben. Na een poosje spelletjes te doen hadden ze ook daar genoeg van en toen hebben ze zich verdiept in de Donald duckjes.

Donald Duck lezen onderweg..

En uiteindelijk kwamen de lang verwachte bergen in zicht! Dat is toch wel weer super om te zien. Voor de jongens betekende die witte bergtoppen maar 1 ding, sneeuw!! ‘Wanneer gaan we sneeuwballen gooien?!’

De eerste bergen zijn in zicht!

Na weer een poosje gereden te hebben reden we dan toch echt Oostenrijk binnen. Waarna Jens wel 30 keer heeft gevraagd, ‘waar is ons huisje dan?’ Want ja we hebben steeds gezegd we gaan naar Oostenrijk en als je dan in Oostenrijk bent moet je nog lang wachten!

We rijden Tirol binnen!

Eenmaal in Oostenrijk werden de jongens wat liederig, maar dat was ook niet gek na zo’n lange reis. Ze hebben het keurig gedaan gelukkig!

Om iets over 3 reden we Oetz binnen, ‘We zijn er!’

Naar beneden kijken, wat gek dat we op de huizen kijken!

Oma kwam naar ons toe, zij en opa wonen hier nog steeds! Zij heeft ‘ons’ huisje laten zien en daarna hebben we alle spullen uit gepakt. Toen dat klaar was zijn we bij de koeien wezen kijken, in het schuurtje naast ons. De jongens vinden het helemaal gaaf!Naar de koeien kijken.Eén van de acht koeien.

De koeien.

In het weiland achter het appartement lopen nu schaapjes en er loopt hier een poes rond.

Kennis maken met de poes.

Nadat we rondgekeken hebben en even lekker rustig gezeten te hebben zijn we boodschappen gaan doen. Daarna een hapje gegeten en jongens onder de douche gedaan. Ze liggen nu heerlijk te slapen!

Michaela is nog even geweest en een praatje gemaakt. Het gaat goed met haar, ze is druk met haar werk. Met opa en oma gaat het ook goed hoewel ze wel ouder worden.

Michaela vroeg hoe het met iedereen bij ons thuis was dus dat hebben we verteld en jullie krijgen allemaal de groeten van haar!

Hieronder nog een paar foto’s.

Voor vandaag is het verhaal wel lang genoeg denk ik! Wij gaan straks ook lekker onder de wol!

Tot de volgende keer!

Groetjes van ons allemaal! Xxx

De koeienschuur is mooi versierd.Zicht langs de koeienschuur.Bij het appartement, de Winklerhof.De schapen bij het appartement.