Dag 10, donderdag 2 mei

2 mei 2019 - Bennekom, Nederland

Om 7:00u ging de wekker. De laatste anderhalf uur in Oostenrijk was aangebroken. Vandaag geen gelanterfanter maar hup in de kleren en ontbijten. De laatste spullen in de auto, het laatste afval weggebracht en het huisje nogmaals controleren of we alles hadden. Nadat we afscheid hadden genomen van opaatje zijn we vertrokken richting Nederland. We werden uitgezwaaid!

Opaatje zwaait ons uit!

Het was 8:40u toen we vertokken. Het duurde ruim een uur voordat we daadwerkelijk Oostenrijk uit waren. Voor ons reed een vrachtwagen op de Fernpass en dit schoot niet echt op. Maar ach zo konden we nog even genieten van het laatste stukje Oostenrijk.

Nog een laatste foto van Oostenrijk.Een hangbrug op 179 meter hoogte!

Een hangbrug.

Vlak voordat je Oostenrijk uit rijd is er een hangbrug op 179!! meter hoogte. Brrrrr! Niels en Jens wilden hier wel op! 🙈

Ergens in Zuid Duitsland zagen we een Zappelin over komen, dat is weer eens wat anders!

Er kwam een Zappelin over.Er kwam een zappelin over.Er kwam een Zappelin over.Er kwam een Zappelin over.Er kwam een Zappelin over.Er kwam een Zappelin over.

Er kwam een Zappelin over.

De reis naar huis verliep verder goed, de jongens hebben lekker geslapen,

Slapen, slapen en nog eens slapen..

en een filmpje gekeken.

Samen een film kijken.

We zijn één keer gestopt om de benen te strekken, te plassen en schone luiers om te doen, tanken hoefde nog niet. We hebben uiteindelijk helemaal niet getankt onderweg.

Na de stop weer verder. We zaten met de stop eigenlijk precies op de helft (qua kilometers). De jongens hielden het gelukkig nog steeds goed uit. We hadden er een spelletje van gemaakt om de Nederlandse auto’s te tellen die we tegen kwamen. Dat waren er niet zoveel dus een hele sport om goed op te letten of je er eentje ziet. Best grappig om te zien, als je er een beetje op let, dat er best veel auto’s/vrachtwagens uit heel wat verschillende landen rijden.

En er werd ook weer geslapen en een filmpje gekeken.

En weer slapen...

Lekker alleen een filmpje kijken.

Bij Oberhausen hebben we in de file gestaan, althans langzaam rijdend verkeer over een lengte van 16 km. Hierdoor waren we ongeveer 45 min vertraagd.

Tegen 17:45u zagen we Bennekom op het bord staan.

We zijn weer thuis!

We zijn thuis!

De jongens hebben het weer prima gedaan! Het laatste uurtje begon Jens iets te mopperen dat hij thuis wilde zijn. Niels hebben we niet één keer horen klagen. We zijn trots op ze dat de lange heenreis, van 10 uur, en deze terugreis, van 9 uur, zo goed hebben gedaan!

De eerste wasjes zijn inmiddels gedraaid en de meeste spullen zijn opgeruimd. Jens ligt al een poos lekker te slapen in z’n eigen bedje. Niels zit nog beneden, hij kon niet in slaap komen, maar hij heeft ook lang in de auto geslapen dus hij gaat zo terug naar bed.

We hebben een super leuke en gezellig vakantie gehad waarin we veel gezien en gedaan hebben.

Wij genieten nog even na. We zeiden al tegen elkaar: ‘het voelt alsof we een zomervakantie hebben gehad’.

Ik zei het gister ook al maar we hopen dat jullie met veel plezier hebben mee gelezen! Dit was het dan, wie weet tot een volgende keer!

Liefs Gerben, Yvonne, Niels en Jens