Dag 2, woensdag 24-04-2019

24 april 2019 - Oetz, Oostenrijk

Vanmorgen werden we voor het eerst wakker in Oostenrijk. Na redelijk geslapen te hebben (we liggen met zn vieren op een kamer) werden we helaas op normale tijd wakker. Niks niet uitslapen, Hihihihi! Maar dan heb je wat aan de dag toch?!

De planning was eigenlijk om vandaag naar Hoch-Oetz te gaan. Alleen vertelde Michaela gisteravond dat Hoch-Oetz sinds afgelopen maandag gesloten is! Dat is erg jammer! Gister zagen we de kabelbaan nog in beweging maar vandaag was er geen cabine te bekennen. Dus de plannen hebben we maar gewijzigd. We hadden Michaela verteld dat de jongens graag naar de sneeuw wilde, zij gaf als tip om dan naar Kuhtai te gaan, daar ligt nog voldoende sneeuw. Dus we zijn op pad gegaan naar Kuhtai. Helaas voor mij (Yvonne) is weg daarna naar toe nog even griezelig, Niels vond dit natuurlijk prachtig en samen met papa voorin in de auto hebben ze smakelijk gelachen om mij toen ik zat te griezelen. Het leverde onderweg wel mooie plaatjes op.

Bergen van Kuhtai.

Eenmaal in Kuhtai aangekomen zagen we dat er nog volop geskied werd, erg leuk om dit te zien. Veel bedrijvigheid met skiliften, mensen op de ski’s en snowboards en daarbij een heerlijk  zonnetje.

Skipiste.

Skilift en pistes in Kuhtai.

Skipiste Kuhtai.

Niels en Jens vonden het prachtig! Lekker in de sneeuw spelen en sleeën. Als jullie in het menu naar video’s gaan dan staan daar filmpjes van het sleeën. Er moest natuurlijk een sneeuwpop gemaakt worden maar de sneeuw was niet goed genoeg voor een sneeuwpop dus het werd een klein exemplaar.

Een kleine sneeuwpop gemaakt!De berg op klimmen in de sneeuw is best lastig!In de sneeuw.Spelen in de sneeuw.Onze Jens in de sneeuw.Sneeuwballen gevecht!Papa geniet van het uitzicht.

Mama op de slee!

Na het spelen zijn we nog even bij het skiën wezen kijken. Daarna snel naar de auto voor droge kleren. De jongens waren tot op hun ondergoed nat van de sneeuw.

Kijken naar het skien.

Pony’s bij de skipiste.

Stuwmeer bij Kuhtai.

Stuwmeer bij Kuhtai.

Vanuit Kuhtai zijn we doorgereden naar Langenfeld. Even een kijkje nemen bij de camping, de rivier en de Pestkappele. De camping stond zo goed als vol! Onderweg hiernaar toe zagen toch wel een hoop veranderingen. Zo zijn er best veel woningen bij gekomen in verschillende dorpjes en bijvoorbeeld een grote Hofer winkel (lijkt op de Lidl) in Umhausen. Qua temperatuur was het in Langenfeld 4 graden kouder dan in Oetz. In Oetz 20 graden en in Langenfeld 16 graden.

Toen we aankwamen bij de camping werd al snel de speeltuin gespot, daar moest natuurlijk nog even gespeeld worden. Dit hebben we na het bezoekje aan de Pestkappel gedaan. Het was toch wel raar toen we vertelde dat we in dat speeltuintje met voetbal en basketbalveldje nog een potje gevoetbald hebben met ome Erik, tante Monique en ome Bas!

De klim naar de Pestkappele stond voornamelijk in het teken van stokken, dennenappels en stenen zoeken.

Over de brug..De rivier achter de camping.De Pestkapelle, mooi op de berg.Bij de Pestkapelle.Pestkapelle.De binnenkant van de Pestkapelle.Weer terug naar beneden.Even poseren.Op de brug achter de camping.Hand in hand wandelen..Hand in hand!De camping in Langenfeld.Roetsssss

De speeltuin bij de camping in Langenfeld.

Na het spelen zijn we naar huis gereden, onderweg zagen we veel watervalletjes. Erg leuk om te zien hoe enthousiast de jongens waren als ze er weer eentje zagen.

Watervalletje in de bergen.

Thuis aangekomen hebben we de natte kleren op gehangen en zijn we nog even naar het dorp van Oetz gereden. Op zoek naar een zonnebril voor Jens (deze had hij 2e paasdag gesloopt) maar helaas niks kunnen vinden. Dan maar een lekker ijsje, ook dit was een zoektocht. De winkels waar je zomers een heerlijk schep/softijsje kunt krijgen zijn nu nog gesloten of gewoon verdwenen.... Uiteindelijk een gewoon verpakt ijsje gekocht in de supermarkt.

De kleren ophangen die nat waren geworden van de sneeuw.Winkel in Oetz.Posthotel Kassl

Hotel in Oetz.

Thuis aangekomen hebben we nog een poos van de zon genoten. De jongens lekker rondgelopen en gekeken bij de koeien. Daar werd de poep opgeruimd en dat is natuurlijk wel heel interessant!

’Opa’ kwam ook nog even buurten. Hij vertelde dat hij een nieuwe knie heeft gekregen. Verder gaat het redelijk goed met hem. Met warmer weer beter als in de kou. Hij wist zich nog te herinneren dat ik zwanger was toen we hier de vorige keer waren. Gerben had hij niet direct herkend, mij wel.

Naar de koeien kijken.Samen naar de koeien kijken.Lekker een boek lezen.

Relaxed een boek lezen.

Het was een leuke dag waarin we veel hebben gezien! De jongens liggen ondertussen al weer een poos te slapen!

Heerlijk slapen in het grote bed.

Tot de volgende ronde!