Dag 7, maandag 29-04-2019

29 april 2019 - Oetz, Tirol, Oostenrijk

Het is alweer maandag vandaag. Vandaag een mindere dag qua weer. De wolken hangen laag en het regent af en toe.De bergen zijn niet meer te zien door de wolken.De wolken hangen laag boven de Piburger See.De berg is niet meer te zien door de wolken.

We hadden bedacht om vandaag naar het vliegveld van Innsbruck te gaan. We hadden op de flightradar al gezien dat het niet druk zou zijn met vliegtuigen die komen en/of gaan. Twee keer per uur komt er een vliegtuig en het andere uur vertrekken er twee.

We wilden ons reisje naar Innsbruck via Kuhtai doen, als je daar de berg overgaat kom je op een gegeven moment in Innsbruck uit. Dus hup in de auto en gaan. Hoe hoger we kwamen zagen we de temperatuur al snel dalen en het werd steeds witter om ons heen. Had het er weer goed gesneeuwd! Toen we afgelopen week hier reden waren de bomen groen, nu werden ze steeds witter hoe hoger we kwamen!

De bomen worden witter...De bomen worden witter...Onderweg naar Kuhtai.Er is weer sneeuw gevallen!

Sneeuw!

De eerste twee foto’s hierboven zijn overigens door Niels gemaakt.

Ondertussen tikte de temperatuur de 0 graden aan. Het begon zelfs te sneeuwen! Dit terwijl we nog niet eens in Kuhtai reden, wat op 2020 meter hoog ligt. We zagen dat de sneeuw ging opvriezen op de weg. Aangezien wij de zomerbanden onder de auto hebben liggen vonden we het niet verantwoord om verder te rijden. Wie weet hoe de wegen in Kuhtai zouden zijn.... En met al de S-bochten, leek ons niet verstandig. We zijn op een veilig punt gekeerd en zijn weer terug gereden, dan maar via de A12, de snelweg.

De weg naar Kuhtai.De weg naar Kuhtai.

Bomen vol sneeuw..

Op de foto’s hierboven kun je zien hoeveel sneeuw er was gevallen. Er zijn ook filmpjes van deze weg..

Op de weg terug ‘naar beneden’ nog een mooi plaatje geschoten van Oetz. Op deze foto kun je ook goed zien wat we hier de afgelopen veel zagen, de sneeuwgrens. De bomen kleuren wit... Ik vind onderstaande foto een prachtig plaatje!

Uitzicht op Oetz.

Uitzicht op Oetz.

Via de snelweg zijn we naar Innsbruck gereden. Een tochtje van ongeveer een half uurtje. Tijdens het rijden op de snelweg merk je dat het vakantieseizoen er nog niet is. Je ziet bijna geen Nederlanders of andere buitenlanders. En als we er wel eentje tegen komen dan wordt dat door Niels luid en duidelijk gemeld. Eenmaal aangekomen in Innsbruck ben je ook vrij snel bij het vliegveld. Dit is heel klein in vergelijking met Schiphol. Maar voor de jongens heel overzichtelijk. Eenmaal binnen hebben we de jongens uitgelegd hoe we ome Erik in 2013 op het vliegtuig hebben gezet. Ook buiten hebben we verteld dat we ome Erik konden zien instappen en opstijgen.

Het was verder best een saaie boel nu. Het personeel stond ook een beetje te lantefanteren. Het werd even iets drukker toen het vliegtuig geland was. Maar voor nu was dat niet erg en nogmaals, voor de jongens heel overzichtelijk.

Het vliegveld.Op het uitkijkterras.Klein vliegtuigje is geland.Vliegtuigje rijd over de baan.Het vliegveld van Innsbruck.Vliegtuigen kijken.

Vliegtuigen kijken.

We hebben een poosje op het uitkijkterras gekeken. Aangezien het nog even duurde voordat er een vliegtuig zou landen, zijn we nog even naar binnen gegaan. Hebben wat rond gekeken en gespeeld in een heel klein ballenbakje met glijbaan.

Spelen in de ballenbak op het vliegveld!Modelvliegtuigjes bekijken.

Modelvliegtuigjes bekijken.

Langzaam aan werd het tijd dat er een vliegtuig vanuit Frankfurt zou landen, dus zijn we terug gegaan naar het terras. En daar kwam ie aan. Twas geen grote Boeing 747 maar een klein vliegtuig met hoofdzakelijk zakenmensen aan boord (aan de koffertjes te zien).

Flightradar laat zien dat het vliegtuig eraan komt.Het vliegtuig is geland.Passagiers stappen uit.

Vliegtuig kijken die net geland is.

Nadat we dit gezien hadden zijn we weer naar de auto gegaan. Weer terug richting ‘huis’. We hadden het idee om langs de ski schans te gaan om deze eens van dichtbij te bekijken maar er was geen afrit in de buurt! Hihihi! Dus zijn we maar door gereden.

De skiaschans in Stams.

Het is net gelukt om vanuit de auto op de snelweg een foto te nemen van de skischans.

Eenmaal thuis hebben we lekker rustig aan gedaan. De jongens wilde graag een filmpje kijken, wederom de smurfen. En later nog een spelletje. Dat ze deze vakantie wat meer achter een schermpje zitten nemen we maar op de koop toe...

Spelletje doen op de ipad.

Spelletje doen onder de tafel.

Verstoppertje spelen is overigens ook leuk...

Verstoppertje spelen.

Inmiddels werd het alweer etenstijd. Niels had uitgekozen wat we gingen eten: Strikjes! Dit was ook eindelijk iets wat Jens wilde eten. Hij eet niet bepaald goed hier. Brood vind ie helemaal niks aan en zelfs de rode bietjes waar hij thuis verzot op is wilde hij niet. Hoewel wij dat ons wel voor konden stellen.. De rode bietjes die we hier, uit pot, aten hebben ze op het water staan van augurken ofzo, althans daar smaakte het naar... Bah!

Eet smakelijk!Eet smakelijk!

Eet smakelijk!

Niels wilde graag een strikje speciaal voor Tessa en Lieke op de foto, dus hier komt ie!

Strikje voor Tessa en Lieke!

En dat wilde Jens ook graag..

Kijk eens wat ik in mijn mond heb?!

Na het eten zijn de jongens lekker gaan douchen. Terwijl ze daar onder stonden kwam Michaela binnen. Even een praatje met haar gemaakt, in het Engels want Duits wordt niet wat met mij! Zij vertelde dat de weg naar/door Kuhtai vanmiddag is afgesloten ivm lawinegevaar! Goede beslissing dus om om te keren!

Toen de jongens eenmaal klaar waren hebben ze nog wat lopen ravotten met Michaela. Knuffels overgooien en heen en weer rennen. En van mama moesten ze natuurlijk samen op de foto!

Op de foto met Michaela!Op de foto met Michaela!

Op de foto met Michaela!

Michaela ging aan het poetsen in het appartement waar wij in 2013 in zaten. Die zijn ze aan het verbouwen en morgen komt er een nieuwe vloer in. Wij hebben de jongens in bed gelegd en nu lekker onderuit, ahum, op de heerlijke bank 🥴 Hij is niet bepaald comfortabel, heb er pijn in mn rug van...

‘Ontspannen’ op de bank tv kijken.

Zo zit Gerben nu op onze bank! Maar het mag de pret niet drukken, we hebben het heerlijk! Helaas is het aftellen ook weer begonnen. Tijdens het eten vroegen we de jongens of ze volgend jaar weer terug hier naar toe zouden willen? Volmondig zeiden ze beide ja! Ookal moeten ze dan weer zo lang in de auto zitten.. Maar dan wel mét ome Erik zeiden ze 😉😊 Hahaha!

We gaan de komende twee dagen nog even verder met genieten!

Tot morgen!

Gruss Gott