Dag 9, woensdag 1 mei

1 mei 2019 - Oetz, Oostenrijk

De laatste dag dat we iets kunnen ondernemen in Oostenrijk is helaas aangebroken. Van uitslapen is jammer genoeg geen sprake 🙈 Niels was wederom vroeg wakker. Waarschijnlijk vraagt hij volgende week, als hij weer naar school moet, of hij mag uitslapen...

Vandaag voor de jongens een spannend programma voor de boeg. We gaan naar Hoch-Imst. Met de kabelbaan en omhoog en rodelend terug! We hebben geluk, vandaag gaat het zomerseizoen van start en vanaf vandaag is dus alles open! Op de valreep kunnen we nog rodelen! En we boffen, rodelen mag vanaf 3 jaar dus we kunnen allemaal! Ik vond dit ook erg leuk aangezien ik de vorige keren beide keren zwanger was en toen niet kon.. Vooral Niels vind het erg gaaf dat we dit zouden gaan doen. Jens heeft geen idee wat rodelen is 😉

In de loop van de ochtend zijn we in het zonnetje vertrokken naar Imst. Nu ook weer via de tunnel want dat is gaaf vinden de jongens. De roppenertunnel is 5 km lang. Maar dat weten jullie vast nog wel. De weg naar Hoch-Imst was wederom genieten, nu het zonnetje schijnt en het mooi helder is, is het uitzicht prachtig. Boven aan gekomen was het hier ook een wereld van verschil. Vorige week was het uitgestorven en nu was er leven in de brouwerij!

Onderweg in Imst.Het is toppie hier!Hoch-Imst

Hoch-Imst.

Gelukkig was het niet zo druk als zomers. Geen wachtrij voor de kassa. Nadat we de kaartjes hadden gekocht zijn we naar de kabelbaan gegaan! Spannend! Eerst papa en Jens daarna mama en Niels. De jongens vonden het prachtig! We hebben genoten van het uitzicht, de rodelbaan onder ons en de rust als je in de kabelbaan zit. Je hoort de vogels fluiten maar verder hoor je niets, dat is echt genieten...

Jens in de kabelbaan!Papa en Jens samen in de kabelbaan!Jens in de kabelbaan!Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Niels in de kabelbaan!

Mama en Niels in de kabelbaan!

Hier en daar lag nog sneeuw onder ons. Dit was op sommige plekken nog best een dik pak, kun je nagaan hoe dik dit hartje winter geweest moest zijn..

Er ligt nog sneeuw.

Onderweg naar boven kwamen we ook nog een meertje tegen wat wij nog niet eerder gezien hadden.

Meertje onderweg te zien in de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.

Uitzicht vanuit de kabelbaan.

Het was een mooie tocht naar boven!

Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.Uitzicht vanuit de kabelbaan.

Daar zitten papa en Jens.In dat bakje zitten papa en Jens

Uitzicht vanuit de kabelbaan.

Eenmaal boven hebben nog een paar minuten rond gekeken. De jongens wilden zo graag naar beneden rodelen!

Bovenaan bij de kabel- en rodelbaan.De kabelbaan.Bovenaan de kabelbaan.

Selfie bovenaan de kabelbaan!

Dus op naar de Alpine Coaster, de rodelbaan! Ook hier gingen papa en Jens eerst, daarna volgende mama en Niels.

Rodelen!Papa en Jens in de rodelbaan!

Papa en Jens aan het rodelen!

Doordat papa en Jens gelijk konden vertrekken hadden zij een mooie voorsprong op ons. Ons karretje moest nog even schoongemaakt worden. Het duurde dus even voordat wij konden vertrekken. Uiteindelijk mochten we gaan! Wat gaaf! Niels vond het helemaal te gek. ‘Niet remmen hoor mam!’ Het kon hem niet hard genoeg gaan! Jens vond het het eerste stukje wat spannend, tot Gerben zei, ‘dit is gaaf hè Jens?!’ Toen was hij om.

Doordat Papa en Jens een goede voorsprong hadden, hadden zij ruim de tijd om foto’s te maken toen wij aankwamen beneden.

Rodelbaan.Woesj... daar komen we!Daar komen we aan!Daar komen we! Mama en Niels aan het rodelen!

Joehoe!

Het was een hele ervaring, eigenlijk wilde de jongens nog wel een keer. Helaas is het best prijzig dus dat hebben we maar niet gedaan. Gelukkig was er ook een speeltuintje waar ze ook genoegen mee namen. En wij konden even van de zon genieten.

Hoch-Imst.Spelen in Hoch-Imst.Spelen in Hoch-Imst.

Selfie in de zon.

We zijn naar de achterkant van het hotel gelopen waar dat mooie meertje is. Met hele kleine visjes erin. Kikkervisjes volgens Niels.. Dit blijft mooi om te zien.

Meer in Hoch-Imst achter het hotel.Meer in Hoch-Imst achter het hotel.Samen visjes kijken.Meer in Hoch-Imst achter het hotel.

Meer in Hoch-Imst achter het hotel.

Het is wel grappig, aan de ene kant van dit meertje komt het water erin en aan de andere kant spoelt het weer weg...

Beekje wat van het meer afkomt.

Na ons avontuur in Hoch-Imst zijn we weer richting huis gegaan. De bedoeling was om de laatste boodschappen te gaan doen. Rum voor opa Rijksen, wat te eten voor het ontbijt morgen en voor onderweg als we naar huis gaan morgen.. Maar helaas, alle supermarkten zijn dicht! Op woensdag?? Het was ons al opgevallen dat het een stuk rustiger was op de weg. Maar waarom dicht vandaag? Nergens hadden we hier iets over gelezen. Na lang nadenken bedachten we ons dat het vandaag de dag van de Arbeid is, en jawel, in Oostenrijk is dat een nationale feestdag! Sommige kleine winkeltjes waren open maar de supermarkten niet... Balen! Gelukkig hebben we nog wat crackers en wat melkbroodjes. Ontbijt zal wel lukken morgen maar voor eten onderweg zullen we ergens moeten stoppen.. Geen boodschappen dus gelijk maar richting huis. Het was zulk mooi weer dus we hebben er nog even van genoten. Ook de eerste paragliders zagen we weer.

Paragliders.Paragliders in de verte.In de verte zijn paragliders te zien.Paragliders spotten!

Samen van het uitzicht genieten.

Lekker buiten spelen en relaxen.

Samen buiten spelen.Samen buiten spelen.Samen buiten spelen.

Jens is aan het ‘skieren’ oftewel skiën.Jens is hier aan het ‘skieren’ oftewel skiën. 😆

Oma is onderweg naar de was...

Omaatje..

Na genoten te hebben van de zon zijn we vast gaan inpakken. Ook de auto vast volgeladen zodat morgenochtend alleen de laatste spullen nog de auto in hoeven.

Na het eten zijn de jongens lekker onder de douche geweest en lagen ze op tijd op bed. Ze waren erg moe. Michaela kwam vanavond nog langs om geld te innen en een laatste praatje te maken. Ze vond het jammer dat de jongens al op bed lagen maar heeft ze nog een aai over hun bol gegeven. Ze verontschuldigde zich dat ze niet verteld had dat de winkels vandaag dicht waren.

We moesten van haar iedereen thuis de hartelijke groeten doen en opa Mekking beterschap wensen, dus bijdeze! Graag ontvangt ze tzt foto’s van Zeeland als we daar heen gaan. En voor haar vader, opaatje, een paar foto’s van Vlegeldag. Daar heeft hij samen met Gerben over gepraat vanmiddag. Omaatje kwam ons vanmiddag al gedag zeggen want ze loopt nog in haar pyjama als wij weggaan morgen, en dan kan natuurlijk niet 😉

We hebben nog foto’s gemaakt van ons huisje waar we ons de afgelopen dagen thuis voelden..

Het appartementencomplex.De koeienschuur.De oprit.Nummerbordje van het appement.De woonkamer/ keuken.De woonkamer/keuken.De woonkamer/keuken.De baskamer.De slaapkamer.Het bed van de jongens.Het bed van papa en mama.

De slaapkamer.

De auto staat klaar voor vertrek. Wij gaan zo lekker slapen en hopen rond 8:00-9:00u hier te vertrekken. Hopelijk komen we dan begin van de avond thuis aan. Morgenavond zal ik nog nog een klein verhaaltje maken van de terugreis, dan is het helemaal compleet. Voor nu hopen we dat jullie het leuk vonden om onze belevenissen mee te lezen. Het was een hoop werk maar erg leuk om te doen. Ik ga een poging doen om er een mooie boek van te maken!

Lieve groetjes van ons viertjes vanuit een prachtig Oostenrijk!

Onze auto..

1. Sander en Helga:
    1 mei 2019
    Wow! Erg mooi die plaatjes bij Hoch Imst! Zeker met helder weer! Stoer zeg met z'n allen roddelen naar beneden!