Dag 3, donderdag 25-04-2019

25 april 2019 - Oetz, Oostenrijk

Alweer dag 3 hier in Oostenrijk. Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Daarna spullen gepakt om erop uit te gaan. Vandaag is het nog mooi weer, zo’n 21 graden hier in Oetz. De voorspellingen voor komende dagen zijn wat minder. Dus we dachten dat het handig zou zijn om dan vandaag naar de waterval in Umhausen te gaan en naar de Piburger See.

We zijn bij Umhausen naar boven gereden en hebben een eindje voor Niederthai de auto geparkeerd. Eigenlijk een privé parkeerplaats voor een hotel maar het leek nu uitgestorven dus wij hebben geen waarschuwingsbord gezien Hihihihi. Andere jaren hebben we daar trouwens ook geparkeerd en geen probleem mee gehad.

Parkeerplaats..

Aan het begin van de route stond een waarschuwingsbord. Het werd ons niet echt precies duidelijk qat erop stond maar we konden eruit opmaken dat je er niet mocht rodelen. Gelukkig waren we dat niet van plan.

Een leuk stukje lopen langs de rivier wat later over zou gaan in de waterval. Een pad waar heel veel stenen lagen dus ook hier werden de jaszakken gevuld en de ene na de andere grote steen opgetild. Het liefst werden ze allemaal meegenomen.

Rivier voor de waterval.Rivier wat later overgaat in waterval.

Uitzicht onderweg richting waterval.

Langs het riviertje wat later overgaat in de waterval.Riviertje langs de route naar de waterval.

Bij het bruggetje aan gekomen wat het begin zou zijn van het paadje naar de waterval stond wederom een waarschuwingsbord. Nu stond erop dat de weg versperd zou zijn het hek was open... dus ja wat gaan we doen? Gerben is toen eerst een stukje gaan lopen en al snel bleek dat er niets aan de hand was dus konden de jongens en ik erachteraan. Dit paadje vonden de jongens helemaal leuk, een trappetje hier en een boomstronk daar, helemaal leuk om daar op/over te klimmen. Langs de waterval lopen en dan over de brug is gaaf maar soms ook best spannend!

Onderweg richting de waterval.Stuk van de waterval.Stuk van de waterval.Hangbrug richting de waterval.De hangbrug boven de waterval.

De hangbrug.

Samen met papa op de hangbrug.

Na de brug was het nog een klein stukje lopen voordat we op het platform waren boven de waterval. Terwijl ik dit best spannend vind vonden de jongens het prima om daar te lopen.

De waterval.Samen kijken..Op het platform boven de waterval.Op het platform boven de waterval.Even naar beneden kijken...Op het platform boven de waterval.Uitzicht vanaf het platform boven de waterval.Poseren op het platform.

Bergen boven Umhausen.

Na een poosje gekeken te hebben zijn we weer terug gewandeld naar de auto. Het was heel rustig op de wandelpaden, in tegenstelling tot zomers.

In het menu onder het kopje video’s zijn nog wat filmpjes te vinden...

Heen en weer rennen.Lekker klimmen!

De trap weer op om terug te gaan naar de auto.

Eenmaal terug bij de auto hebben we wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we op pad gegaan richting Piburg. Onderweg kwamen we nog het panorama uitzicht op de waterval maar de jongens wilden liever in de auto blijven. Onderweg richting Piburg werd mij nog even lief verteld door Niels dat wel weer wat slingerbochten zouden krijgen maar dat dat er niet veel zouden zijn, ik hoefde niet bang te zijn!

Jens viel tijdens het rijden lekker in slaap. Bij Piburg aangekomen sliep hij nog steeds dus hebben we hem maar in de buggy gelegd. Dan lopen we maar rechtsom om het meer ipv linksom. Zoals jullie vast nog weten kun je rechtsom prima rijden met een buggy maar linksom niet, daar moet je over boomstronken etc.

Langs het pad naar beneden loopt nog een klein beekje, Niels wilde natuurlijk even voelen hoe koud dat water was... nou dit was ijskoud!

Uitzicht Piburger See.Even voelen hoe koud het water is.Waterrat.Klimmen en klauteren.

Even lekker slapen..

Bij het meer aangekomen hebben nog even wat foto’s gemaakt. Niels vond het bij het water ook erg leuk om stenen en stokken in het water te gooien. Daarna zijn we richting het restaurant gelopen.

Piburgwr See met uitzocht op de bergen.Piburger See.Even poseren bij de Piburger See.Even poseren bij de Piburger See.Even poseren bij de Piburger See.

Hotel/testaurant aan de overkant van de Piburger See.

Toen we bijna bij het restaurant waren werd Jens ook wakker en was hij heel verbaasd om het grote meer te zien. Vlak naast het restaurant hebben we even op een bankje gezeten en zijn we weer rustig terug gelopen. Dit was voor Jens erg leuk, nu kon hij zelf lopen en net als Niels vanalles in het water gooien. En ook hij moest nog even op de foto voor bij het meer.

Piburger See.Spelen in het bos.Lekker wandelen.Zelf wandelen, gaat toppie!Wandelen langs de Piburger SeeBij de Piburger See.Even poseren bij de Piburger See.

Even poseren bij de Piburger See.

Ook Jens moest nog even bij de watermolen kijken die langs het pad staat richting de auto. Daar is ook een kraantje waar je uit kan drinken. Dat moest natuurlijk ook even gedaan worden. Dat water was ook zo koud!

Een poging doen om water te drinken.F23BB758-608B-4B64-9B11-E729BC4972EEWater drinken met hulp van papa.

Water drinken wat uit de bergen komt.

Bij de auto aangekomen zijn we nog naar het kerkje gelopen. Een behoorlijk klimmetje omhoog. Op de wand buiten een mooie muurschildering, volgens Jens was dit Sinterklaas, Hahaha.

Muurschildering op de kerk in Piburg.

In de kerk waren de jongens onder de indruk van een beeld van Jezus aan kruis...

Aandachtig kijken naar Jesus aan het kruis.

Uizicht vanuit het raampje van de kerk in Piburg.Jens wil even kijkennaar het uitzicht.Kiekeboe!Uitzicht vanuit de kerk in Piburg.Uitzicht vanaf de kerk in Piburg.

Uitzicht vanaf de kerk in Piburg.

Onderweg naar beneden, naar Oetz, konden we goed zien waar een week of 2 geleden een rotsblok naar beneden was gekomen.

Plek waar een rotsblok naar beneden is gekomen.

De rest van de middag hebben we ons vermaakt in ons huisje. Koeien kijken blijft leuk!

Tot morgen!

Gruss Gott!

1. Sander en Helga:
    25 april 2019
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen! Mooie foto's! Leuk om de bekende plekjes te zien! Doe ze daar allemaal de groetjes!
    Wij gaan ons klaarmaken voor Koningsdag morgen op school. Truste!