Dag 2, vrijdag 13 aug ‘21

14 augustus 2021 - Sautens, Oostenrijk

Goedemorgen Oostenrijk!

Wat heerlijk om wakker te worden en je te bedenken dat je in Oostenrijk bent 🥰 Het was vroeg dag, om 6:30u waren de jongens wakker. Klein nadeel is dat we hier geen gordijnen voor de ramen hebben, vroeg licht dus vroeg wakker. De jongens moesten nog wel even op bed blijven want we vonden het echt te vroeg om al te gaan spelen.

We hebben allemaal lekker geslapen en bijgetankt. Klaar voor onze eerste echte vakantiedag hier. Vandaag wilde we eerst even wat boodschappen doen en dan naar Kuhtai rijden om te kijken of er nog sneeuw lag. Daarna door naar de Piburgersee.

Voordat we op pad gingen hebben de jongens nog even met de step gespeeld. Zo gaaf om de berg af te sjezen. Ik (Yvon) vond dit uiteraard doodeng maar soms moet je maar even niet kijken 🙈 Op een valpartij (zonder bloed) na ging het goed. Heb alleen geen foto’s van het steppen, wel filmpjes, dus kijk daar even! (Ook ik moest er toch aan geloven en op de step de berg af) Gerben bekeek alles van bovenaf…

Ons appartement met papa op het balkon

Papa op het balkon

Na het steppen hebben de spullen gepakt, ons ingesmeerd met zonnebrand en zijn we gegaan. We zijn eerst hier aan het begin van het Ötztal opzoek gegaan naar een schoenenwinkel om goede bergschoenen voor de jongens te kopen. De schoenenwinkel waar we ‘vroeger’ de bergschoenen hadden gekocht was er niet meer. Wel een andere maar daar waren eigenlijk geen bergschoenen te vinden. Dus toch maar naar Imst gereden. Ook daar, waarvan we wisten dat er ‘vroeger’ een schoenenwinkel moest zitten zat niets meer, althans geen schoenenwinkel. Maar langleve internet. Een adres was zo gevonden dus daarheen gegaan. Op deze manier hebben een heel nieuw winkelcentrum ontdekt. Hier hebben we mooie bergschoenen gekocht voor de jongens en ik heb mezelf ook een paar cadeau gedaan (met dank aan opa en oma voor de bijdrage, mijn verjaardagscadeau 😉)

De nieuwe bergschoenen!
Bij de Lidl nog wat gewone boodschappen gedaan.
We hebben de boodschappen thuis gebracht en zijn daarna op weg gegaan naar Kuhtai. De weg daarheen is behoorlijk slingeren en op sommige plekken behoorlijk steil. Ik vind dat niet altijd even fijn maar de mannen natuurlijk wel. Ondanks dat we deze route al vaker hebben gereden blijft het prachtig om te zien, maar dat is met alles hier. Op sommige stukken was het uitkijken dat we niet tegen de koeien aanreden, ze lagen soms zo dichtbij de weg. De jongens vonden dit prachtig. De ‘oeeee’s’, aaaaaw’s en de ooohhhh’s’ waren niet te tellen..

Koeien langs de weg naar Kuhtai.Koeien langs de weg naar Kuhtai.Er is zoveel moois te zien!
We zijn tot aan het stuwmeer gereden. We hadden al snel in de gaten dat alle sneeuw weg was. Bij het stuwmeer nog wat foto’s gemaakt en toen weer terug naar beneden.Stuwmeer van KuhtaiStuwmeer van KuhtaiStuwmeer van Kuhtai, Niels vindt het mooi!Stuwmeer van Kuhtai er luierende koe.Onderweg naar KuhtaiTunnel richting Oetz
Tijdens deze rit kwamen ook langs appartement ‘de Winklerhof’ van Michaela, waar we twee jaar geleden waren. (En waar we eigenlijk vorig jaar meivakantie en afgelopen meivakantie heen zouden gaan) De Winklerhof, ons eerdere vakantieadres!
Nadat we weer beneden in Oetz waren aangekomen hebben de afslag naar de Piburgersee genomen. Stukje omhoog gereden en daar de auto geparkeerd, het was best druk! Eerst het wandelpad naar beneden richting Piburgersee om vanaf daar het mooie meer te zien opdoemen…

Aan de wandel richting Piburgersee

Op weg naar de Piburgersee..Op weg naar de Piburgersee..Een vreugde sprongetje!Niels en Jens even poseren
We hebben nu het wandelpad linksom gekozen. Lekker klimmen en klauteren, iets wat 2 jaar geleden niet kon, Jens zat toen in de buggy. Dit was helemaal leuk, de jongens hebben er van genoten. En met de nieuwe schoenen aan ging dit natuurlijk super goed!Klimmen en klauteren langs de PiburgerseeKlimmen en klauteren langs de PiburgerseeKlimmen en klauteren langs de PiburgerseeKlimmen en klauteren langs de PiburgerseeLekker klimmen!Wandelpad..Uitzicht over de PiburgerseePiburgersee, zo mooi!Selfie!
Het water was langs de kant best helder, we konden de vissen goed zien zwemmen!Vissen!We kunnen de vissen goed zien zwemmen!Vissen!
Toen we een eindje op waren kwamen we op een mooi plekje waar we even gepauzeerd hebben. Daar gingen de kleren van de mannen uit en kwamen de zwembroeken tevoorschijn! Jens zijn zwemvest aan getrokken en hup het water in!
Jens en Gerben gingen er zo in, voor Niels was dit even anders. Hij vond het erg spannend. Tussen de vissen zwemmen was wel leuk maar dat je geen bodem ziet en dat er een rand met stenen was, was niet zo’n succes. Hij is er wel in geweest maar dat ging niet van harte. Jens zwom zo weg, wilde vissen vangen maar die waren te snel weg.

.Een verfrissende duik in de PiburgerseeZwemmen!Zwaaien naar de camera!Papa en onze kleine waterratPapa en onze kleine waterratAl een eind weg van de kant!
Na deze verfrissende duik weer omgekleed en verder gewandeld. Het klim en klauterpad liep over in pad wat makkelijker begaanbaar was. Door deze te volgen loop je uiteindelijk helemaal rondom de Piburgersee, zoals jullie weten.. Onderweg nog mooie plaatjes geschoten.

WandelpadEn weer verder wandelen..Even van het uitzicht genietenWandelpadWat is het toch mooi….Bootje op de PiburgerseeEn door…Even poseren voor de foto!Poseren voor de foto, Niels kon het niet laten om een grapje uit te halen!Een kiekje tussen de bomen door..Gekkenwerk!Poseren op het bruggetjeUitzicht van het bruggetjeNiels op het bruggetjeKiekeboe!Uitzicht over de Piburgersee

Niels wilde even voelen hoe koud het water was
De weg terug naar de auto was wel wat vermoeiender. Het wandelen ging niet zo hard meer. In de auto op weg naar huis viel Jens al in slaap.

Nadat we thuis wat gegeten hadden zijn de jongens nog even snel in bad gegaan en daarna lekker naar bed. Het was een mooie dag met veel indrukken…

Slapen als roosjes op de vliering..
(slapen op de vliering)

Tot morgen! 😘

1. Opa mekking.:
    Mooi veslag ga zo door.
  2. Yvonne:
    Zal ik doen!
  3. Pa en Ma:
    14 augustus 2021
    Mooi hoor die nieuwe schoenen , toch wel fijn als je keer een fooitje krijg , dan kun zonder overleg zelf wat kopen voor eigen gebruik !
    Verder een echte klimpartij langs het meer en dan die zwemparty met die kleine aap die dan ook helemaal niet bang is .Ma vond het maar niks te gevaarlijk .je zegt dat je bij de Lidl boodschappen ging doen ,is de hov er niet meer ? Zo dat was dus een echte Oostenrijkse dag ,dat er nog vele mogen volgen gr.Ma en Pa
  4. Yvonne:
    14 augustus 2021
    Het ging heel goed hoor oma! Gerben hield hem goed in de gaten😉😊
    De Hover is er nog wel hoor! Alleen was de Lidl naast de schoenenwinkel, dus dat was lekker praktisch..
  5. Pa en Ma:
    14 augustus 2021
    Ok zo is iedereen weer gerust gesteld .Pa